Kirurški sanatorij Rožna Dolina, vodilna zdravstvena ustanova Projekta Health Chain v regiji Zahodna Slovenija, je identificirala dva ključna izziva, s katerima se sooča pri oskrbi pacientov in delovanju bolnišnice. Za reševanje teh izzivov so bila izbrana štiri inovativna mala in srednje velika podjetja (MSP) – vsak izziv bo reševalo podjetje iz Slovenije, ki bo prispevalo lokalno strokovno znanje, skupaj s podjetjem iz druge regije, partnerke konzorcija, sodelovanje pa bo spodbujalo medregionalnost inovacij. Partnerstva so zasnovana na tak način, da bodo zagotavljala oblikovanje vrhunskih rešitev za izboljšanje rezultatov zdravljenj pacientov in optimizirala delovanje bolnišnice. Predstavljamo štiri izbrana podjetja, ki bodo sodelovala pri reševanju zdravstvenih izzivov v regiji Zahodna Slovenija.
Izziv bolnišnice 1: HIPRO
Pregled izziva
Kirurški sanatorij Rožna Dolina se sooča z izzivi pri spremljanju napredka rehabilitacije pacientov po odpustu iz bolnišnice. Zagotavljanje, da pacienti izvajajo predpisane načrte okrevanja ter pravočasno obravnavanje morebitnih zapletov, sta ključnega pomena za uspešno okrevanje. Sistem za spremljanje pacientov na daljavo bo izboljšal podporo pacientom in zmanjšal število ponovnih hospitalizacij zaradi zapletov pri rehabilitaciji.
Predlagana rešitev
MobileCare+ je zasnovan na način, ki bo korenito spremenil oskrbo po posegih zamenjave kolka, posebej pri starejših pacientih. Rešitev izkazuje velik potencial za integracijo novih spoznanj z naprednimi tehnologijami in metodologijami. Ključni elementi MobileCare+ vključujejo na paciente osredotočeno mobilno aplikacijo, infrastrukturo velikih podatkov, uporabniški vmesnik za zdravnike, robusten steber zasebnost in varnosti ter napreden jezikovni model za zbiranje podatkov o rezultatih, ki jih sporočajo pacienti.
IT podjetji, ki razvijata rešitev
Zenlab
Zenlab, podjetje za razvoj programske opreme, razvija aplikacijo MobileCare+, pacientom prijazno platformo za spremljanje napredka pri rehabilitaciji v realnem času. Integracija podatkov iz nosljivih naprav omogoča zdravstvenim delavcem vpogled v okrevanje pacientov, jim omogoča prilagajanje načrtov zdravljenja in tako zagotavlja optimalno pot do okrevanja.
Biromatik NT d.o.o.
Biromatik NT izboljšuje MobileCare+ z napredno analitiko podatkov, ki pomaga predvideti časovne okvire okrevanja in ponudnikom zdravstvenih storitev omogoča uporabne vpoglede v podatke. Njihovo strokovno znanje bo rezultiralo v vključevanju vgradnje opozoril v realnem času in orodij za podporo pri odločanju ter tako izboljševalo kakovost oskrbe in rezultate zdravljenja med rehabilitacijo.
Izziv bolnišnice 2: MEPRO
Pregled izziva
Duševna stiska – opredeljena kot visoka raven duševnega, fizičnega in čustvenega stresa pred operacijo in po njej – lahko nakazuje na skrite zdravstvene težave, ki jih pacienti morda neradi razkrivajo bližnjim ali zdravstvenim delavcem. Zaradi subjektivnih značilnosti je prepoznavanje duševne stiske zahtevno, saj se znaki med posamezniki razlikujejo, nekateri pa stisko tudi prikrivajo. Obstoječi sistemi predhodnih pregledov za ocenjevanje duševnega zdravja so namenjeni prepoznavanju tveganja, vendar v Sloveniji trenutno ni uporabniku prijazne mobilne aplikacije za samoocenjevanje, ki bi ustrezala tudi specifičnim potrebam bolnišnic v Sloveniji.
Predlagana rešitev
COMPASS je celovit okvir, namenjen nevsiljivem zbiranju digitalnih bioloških označevalcev in ocenjevanju tveganja za duševno stisko. Inovativni sistem vključuje tri ključne komponente: aplikacijo mPatient za paciente, model za oceno tveganja in aplikacijo mClinician za zdravstvene delavce. Podatki se zbirajo iz dnevniških zapisov in fizioloških biomarkerjev, pridobljenih s pametnih naprav in s preverjenih instrumentov. Model ocene tveganja, ki služi kot osrednja komponenta, uporablja tehnike (X)AI in klasične AI pristope za analizo vzorcev podatkov ter ustvarja personalizirane profile tveganja. Napovedne modele za duševno zdravje, ki temeljijo na strojnem učenju, bodo razvili in statistično potrdili klinični zdravniki.
IT podjetji, ki razvijata rešitev
DITA
DITA bo vodila razvoj sistema COMPASS, s poudarkom na ustvarjanju zanesljivega sistema za spremljanje in upravljanje poteka zdravljenja z zdravili. Platforma bo zdravstvenim ekipam zagotavljala avtomatizirana opozorila, omogočala spremljanje naročila zdravil in preverjanje odmerkov ter zagotovila, da se pravo zdravilo odmerja ob pravem času, kar bo posledično zmanjšalo tveganje za napake in povečalo varnost pacientov.
NVISION Systems and Technologies, S.L.
NVISION bo imel osrednjo vlogo pri podpori ključnih nalog znotraj COMPASS-a, kot so zagotavljanje kakovosti, administrativna koordinacija in etični nadzor ter upravljanje z diseminacijsko in komunikacijsko strategijo. Analizirali bodo tehnične zahteve aplikacije za zdravnike in paciente ter zagotovili združljivost s platformama iOS in Android. Aplikacija bo nastajala v sodelovanju z vsemi uporabniki ter bo združljiva s tretjimi pametnimi napravami, omogočala pa bo individualen pristop k obravnavi pacientov.
V naslednjih mesecih bodo izbrana MSP deležna celovite podpore v okviru programa HealthChain. Sodelovala bodo v intenzivni fazi sooblikovanja in testiranja rešitev v realnih okoljih. Prav tako bodo prejela strokovno pomoč pri izpopolnjevanju poslovnih strategij in širitvi inovacij za dosego dolgoročnega učinka.