Inovacije ne nastajajo v vakuumu – porodijo se tam, kjer ljudje delijo znanje, izkušnje, intuicije in poglede. Kako ustvariti takšne pogoje, nekakšne notranje centre inovativnosti v podjetjih in organizacijah je ena izmed tem, ki jih raziskuje Sandra Bohinec Gorjak, direktorica podjetja Center za poslovno komunikacijo in razvoj osebnostnega potenciala Arisa. Že več kot petindvajset let izvaja treninge in seminarje o učinkoviti poslovni komunikaciji, reševanju konfliktov, motivaciji, timskem delu, poslovnem coachingu. Kot znanstvena raziskovalka pripravlja doktorsko disertacijo, v kateri s pomočjo pragmalingvističnih analiz poslovnih govornih praks proučuje organizacijsko učenje in jezik vodij pri prenosu znanja med zaposlenimi. Tokrat smo jo izzvali na temo inovativnosti, za katero pravi, da se nikdar ne zgodi v osami, pač pa v »drobnih žariščih, iz katerih se širijo ideje, kot bi prižigal kres v temi.«

 

Kaj je za vas dobra inovacija?

 

 Dobra inovacija je zame tista, ki omogoča civilizacijski napredek. Deluje za dobrobit človeštva v najširšem smislu in ustvarja boljše pogoje za življenje ljudi. Po definiciji pomeni inovacija uvajanje nečesa novega, kar v nekem sistemu prinaša dodano vrednost in izboljšave. Predstavlja idejo, ki se uresniči v praksi in dejansko nekaj izboljša. Kot humanistična znanstvena raziskovalka jo predvsem razumem z vidika družbenih inovacij, torej rešitev, ki izboljšujejo kakovost življenja in odnosov v skupnosti.

 

Kakšna pa je dobra družbena inovacija?

 

 

 

Katerim pogojem mora biti zadoščeno, da lahko sploh pride do inovacij? Kdaj pride do njih? Kje?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razvijate t.i. kolegialni coaching. Lahko pojasnite, kaj točno je to?

 

 

 

 

 

 

S pomočjo kolegialnega coachinga se razvija tudi t.i. skupna organizacijska inteligenca. Kako deluje in ali so inovacije sploh možne kot individualni projekt?

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaj bi svetovali vsem, ki si želijo razvijati svojo karierno pot in biti pri tem inovativni?

 

 

 

 

 

 

 

Pišete tudi doktorsko disertacijo z naslovom Pragmalingvistična perspektiva ustvarjanja polja človeške zavesti. Nam lahko morda že zaupate kakšen utrinke, zanimivo ugotovitev?

 

 

 

In tja, kamor zremo s pozornostjo, tja sledi energija. Kamor gre beseda, gre zavest. In ko človek izbere svojo besedo – izbere svojo resničnost. To spoznanje je eden najlepših, najglobljih utrinkov moje disertacije.